Kalendářní plán akcí |
|
|
|
pondělí |
23. prosince 2024 |
"Vánoce na brněnské radnici" - TK Smrček
a spol. |
pondělí |
17. února 2025 |
Sezení VR JM a zástupců
vedení TK a TO
18:00 hod., Brno, Údolní 5 |
|
|
|
plán akcí na celý rok 2024 (*.pdf) |
|
|
Dlouhodobé projekty |
Letní tábory
... atd. |
|
|
Hledáte pro své
dítě oddíl s celoroční činností nebo jen vhodný tábor?
Informace o našich tábornických klubech a
osadách najdete zde → |
|
|
|
|
|
Pozor, důležité! |
Kde najdete informace, které
hledáte:
•
Celostátní web České tábornické unie:
https://www.tabornici.cz/ ... informace
pro širokou veřejnost
• Informační web pro členy ČTU "Tábornická
základna": https://zakladna.tabornici.cz/
... zde najdete všechny důležité dokumenty, směrnice, formuláře
a odkazy týkající se ČTU.
• Na
webu ČTU - oblasti Jižní Morava
https://www.ctujm.cz/
, (na kterém právě teď jste) jsou k
dispozici zejména informace o akcích a činnosti jihomoravské oblasti.
|
|
• Členské
příspěvky
-
Nejvyšší rada
ČTU rozhodla v prosinci 2021 o zvýšení řádných členských příspěvků na 150,-
(nevýděleční) a 250, - Kč (výděleční) za kalendářní rok. Registraci členů
provádí T.K. a T.O. samy, výhradně prostřednictvím programu TABORIS.
Registraci členů v systému TABORIS je třeba provést nejpozději do 20.
září příslušného roku. Do 20. listopadu je třeba zaslat vybrané členské
příspěvky na bankovní účet Velké rady oblasti Jižní Morava: 7290460217/0100,
variabilní symbol = číslo klubu. |
|
• TaborIS:
Informační systém ČTU byl oficiálně spuštěn ve verzi 0.1. Kromě
elektronické správy členské základny ČTU a šablon je prostředkem pro
správu agendy např. táborů, akcí, dotací, apod. Cílem je snížení
papírové administrativy a zjednodušení oběhu dokumentů. V nejbližší
době bude TaborIS rozšířen o podání elektronické hlášenky tábora,
vyúčtování tábora, hromadnou korespondenci definované skupině osob
pro urychlení vnitřní komunikace v ČTU.
Přístup pro náčelníka TK nebo TO
nastavuje administrátor ČTU. O přihlašovací údaje si lze zažádat na
evidence@tabornici.cz
Administrátor ČTU nastavuje také funkce „Administrátor oblasti“ a
„Pověřenec pro šablony“. Přístup dalším členům daného klubu nebo osady
může následně nastavit náčelník TK, místonáčelník TK nebo
Administrátor TK. |
• Směrnice o nakládání s osobními údaji v ČTU (GDPR),
vzor členské přihlášky a další související dokumenty jsou
k dispozici
ZDE.
Směrnice vč. příloh byla schválena NR dne 27.3.2021. |
• Úhrada poskytnuté náhrady mzdy (platu)
při pracovním volnu souvisejícím s akcí pro děti a mládež:
https://www.cssz.cz/refundace-nahrady-mzdy?fbclid=IwAR0zyTUJldgDdD-060X85b2Q41mNPp9GgH6dabeQ5ic2-6PgCXuZEWTizXE
nebo na webu ČRDM:
http://crdm.cz/clanky/aktuality/pracovni-volno-souvisejici-s-akci-pro-deti-a-mladez-od-2021-placeny-tyden-rocne/?fbclid=IwAR0J8OiJeXMf7oLMQI1srs7m9KEbM1zaqn64MeZh-qfqEy1RVzfYmqIf9RM |
• Cestovní
náhrady v ČTU
-úplnou verzi směrnice ČTU
najdete v TABORISu v sekci Dokumenty.
– cestovní náhrady za tábory a ostatní akce
ČTU se souhlasem Velké rady/náčelníka organizační jednotky lze
proplácet z dotace cestovní náhrada pro rok
2024 max.ve výši 5,60 Kč /km
– o výši cestovních náhrad v klubu/osadě s vlastní právní
subjektivitou rozhodne náčelník – ten vydá souhlas s vysláním na
pracovní cestu;
|
• Šablony
pro webové stránky klubů -
Byla vytvořena
podpůrná stránka pro webové šablony pro oddíly. Tato stránka je na adrese
http://weby.tabornici.eu Zde je momentálně výběr ze tří šablon
(každá má dvě varianty) a deseti předpřipravených modulů. |
• Zápis
a provádění změn ve spolkovém rejstříku:
Metodika a formuláře jsou
k dispozici zde. TK a TO
provádí zápis přes Nejvyšší radu prostřednictvím Velké rady. Aktuálně
již mají všechny kluby naší oblasti požádáno o přeregistraci
a drtivá většina již má tento proces úspěšně za
sebou. |
• Účast
děti (neplnoletých účastníků) - cizích státních příslušníků na akcích ČTU:
Pro snížení rizika finančních vícenákladů spojených s lékařským ošetřením
život neohrožujících stavů neplnoletých účastníků na akcích a táborech
doporučujeme s rodiči těchto dětí uzavřít před akcí "Dohodu
o zajištění a úhradě zdrav.péče ...", kterou vypracovali pro
potřeby našich klubů Ludvík Ševčík a Mirek Doležel.
|
|
|
|
|
Ostatní informace |
• Na sezení Velké rady 11.12.2016 byly projednány
Podmínky pro čerpání finanční podpory na akce ČTU.
V případě, že klub čerpá finanční podporu na akci, je nutno dodržet
pravidla, aby bylo možno tyto prostředky vyúčtovat poskytovatelům
dotací v souladu s uzavřenými smlouvami.
|
• Zastupováním VR
ČTU JM ve dvou "střešních" organizacích, jíž je naše oblast členem (Jihomoravská
rada dětí a mládeže, Asociace nestátních neziskových organizací) byl
pověřen místonáčelník oblasti JM Slávek Zmek. |
• Na sezení VR a zástupců TK
(14. října 2019)
bylo projednáno a schváleno: Za vystavení
duplikátu členské průkazky ČTU bude vybírán "manipulační poplatek"
ve výši 50,- Kč. |
• GDPR
-
Nařízení začne platit od 25.5.2018, dopadne to i na zapsané spolky jako je
ČTU. Souhlas je obecně třeba pouze v případě, kdy údaje nepožaduje zákon.
ČTU jako celek obecně neposkytuje nikomu dále osobní, citlivé ani prosté
kontaktní údaje. Dosud není nastavena přesná metodika jak nakládat s údaji
ze strany nadřízených orgánů (MŠMT, ČRDM..),proto nechceme zavádět utažená
pravidla bez důkladného promyšlení důsledků. Pravděpodobný dopad pro naše
členy se bude trojí:
1. ústředí
zpracuje podobu souhlasu se zpracováním osobních údajů s vysvětlením důvodů
a způsobu jejich zpracování s odkazem na možnosti zrušení souhlasu atd. se
kterým bude seznámen každý člen. Podepsané souhlasy budou potom archivovány
na ústředí – předpokládaný termín shromáždění do konce roku 2018. Této části
se budeme věnovat nejvíce, protože se týká i táborů, zahrneme sem i variantu
pro nečleny. Tento dokument bude rozeslán
primárně pořadatelům táborů, aby měli čas ho distribuovat rodičům a
podepsané souhlasy mohli eventuelně hned vybírat při nástupu dětí na tábor;
2. ústředí
vytvoří návrh vnitřních předpisů pro nakládání s údaji v rámci
klubu, velké rady a ústředí – vzhledem k šíři naší činnosti a
specifikám jednotlivých oblastí není úmyslem ústředí svázat všechny
dogmatickými pravidly, jen bude třeba vyhovět požadavkům nařízení,
organizační jednotky budou své vlastní vnitřní předpisy upravovat
podle svých zvyklostí;
3.
ošetření prezentací činnosti na internetu – webové stránky klubů,
osad, fotogalerie, uchovávání
dat
v elektronické podobě na sdílených úložištích … |
• .... |
• ..... |
• Povinnost zveřejňování dokumentů ve Sbírce listin:
Dle ustanovení novely
zákona o účetnictví vyplývá pro organizační jednotky ČTU s právní
subjektivitou (bez ohledu na to zda podávají daňové přiznání či
nikoliv) povinnost zveřejnění dokumentů ve Sbírce listin:
– u podvojného účetnictví:
Rozvahu aktiv a pasiv a přílohu k DaP
– u jednoduchého účetnictví:
Výkaz o majetku a závazcích a přílohu k DaP (vzor
výkazu
zde)
Termín: 30 dnů po schválení účetní závěrky, obecně nejp. do konce
kalendářního roku
Způsob zveřejnění:
elektronicky přes datovou schránkou k Městskému soudu v Praze
Datová schránka:
snkabbm
Předat lze i
na technickém nosiči dat (CD), zaslaném s průvodním
doporučeným dopisem na adresu soudu, který spolek registruje, v
našem případě tedy: Městský soud v Praze, Spálená 6/2, 120 00, Praha
2.
Technická specifikace pro předávání digitalizovaných listin do
Sbírky listin veřejného rejstříku
ke stažení zde. |
• Znak a symbolika ČTU
- logo ČTU ke stažení ... naše stránky byly (na základě diskuze na
červnovém Sezení VR) rozšířeny o tyto informace. Znak ČTU
ke
stažení v různých formátech, vymezení barev, atd. |
• Trika s logem ČTU - Jižní Morava:
jsou k dispozici ve všech velikostech pro registrované členy ČTU za 100,-Kč
za kus, pro ostatní 150,-Kč. V případě zajišťování akce reprezentující ČTU
mohou organizátoři tato trika využít pro organizátory a pořadatele (v tom
případě samozřejmě zdarma). |
• Nášivky ČTU - nové provedení v barvách tak, jak má znak opravdu
být, trvanlivé, kvalitní! Rozměr 60 x 47 mm. Cena 38,- Kč za kus.
Lze koupit v "úřední hodiny" nebo dle domluvy na
vr@ctujm.cz |
• ČTU a DPH: soubor ke stažení
ZDE Materiál zaslaný ústřední ekonomkou Janou Krtkovou. |
• Dary po 1.1.2014 -
text školení ekonomky ČTU Elišky Dittrichové pro ČTU,
vzor darovací smlouvy |
• Na sezení VR a zástupců TK (21.března 2011) bylo
projednáno a schváleno:
1. Tábornickým klubům (a TO), které nesplní své
povinnosti vůči VR (členské příspěvky, odevzdané úč.závěrka, atp.) může být
po předchozím projednání a schválení VR krácena dotace na tábory z
prostředků MŠMT a to až do výše 1/3 celkové přiznané dotace. Tato "strhnutá"
částka bude rozdělena stejným dílem všem ostatním klubům, které o dotaci
žádali, ovšem za předpokladu, že navýšením dotace nedojde k porušení
pravidla neziskovosti a nedojde k překročení 70% dotace z celkových nákladů
tábora.
2. Účastnické poplatky na akcích ČTU budou tam, kde je
to možné a vhodné, rozlišeny pro členy a nečleny ČTU. Toto opatření
směřuje k zvýhodnění účasti na akcích pro členy ČTU a tedy k motivaci
stávajících účastníků našich akcí k členství v ČTU. Zásadní podmínkou pro
přiznání zvýhodněné ceny je členství v ČTU nejméně 12 předchozích
kalendářních měsíců! Dokladem o členství je členský průkaz, s platnou
registrační známkou pro příslušný rok. |
•
Mimořádný Sněm ČTU m.j. rozhodl o změně Stanov ČTU: umožnění
alternativního používání zkráceného názvu "ČTU" místo
"Česká tábornická unie". Dle sdělení Městského soudu v Praze,
lze používat na oficiálních dokumentech, účetních dokladech apod.
výlučně název, pod kterým je zapsaný spolek ve spolkovém rejstříku,
alternativní používání dvou názvů není možné. Oficiálním názvem
spolku (i pobočných spolků) tedy zůstává plný název "Česká
tábornická unie - ...". Na neoficiálních dokumentech, tiskovinách a
pod. je možno používat i zkrácenou verzi. ... Což není to, co bychom
chtěli, ale zatím jiné řešení není.
|
• Některé naše kluby se potýkají s
nedostatkem vedoucích
pro zajištění celoroční činnosti dětských oddílů i pro letní tábory. Pokud
by se naopak našli ochotní nadšenci, kteří by si práci s dětmi vyzkoušeli
nebo už zkušenosti mají a uvítali by zázemí zavedených klubů, ozvěte se !
Některé kluby mají vedoucích fůru a jinde je to přesně naopak! E-mail:
vr@ctujm.cz
|
• Bezpečnost při vedení dětského kolektivu (a souvisejících
činnostech) + Právní aspekty pořádání dětských táborů a jiných zotavovacích
akcí zpracovali Mirek Doležel a Ludvík Ševčík (TK Smrček) v aktualizované
verzi. Tento materiál na CD si mohou vyzvednout členové ČTU zdarma v
kanceláři ČTU. Prosíme jen předem o avízo, že se zastavíte, aby CD bylo pro
vás nachystáno -
vr@ctujm.cz
.
|
• Chata Bumbálka
Možnost
využití chaty lze dohodnout na:
bumbalka@kulisci.info
Bližší informace:
http://www.bumbalka.kulisci.info/
|
|
• TK a TO mají možnost požádat o zasílání korespondence od VR
elektronickou poštou (a to třeba i na více adres). Stačí zajít na VR a podepsat dohodu o zasílání korespondence
elektronicky. Dohodu je možno získat i
zde. Drtivá většina
klubů tuto možnost již využívá. Změny adres lze
provést přímo na vr@ctujm.cz ,
nebo
samozřejmě také osobně na VR ČTU. |
• Ústřední stránky ČTU -
www.tabornici.cz mají novou podobu
a konečně i pravidelnou aktualizaci. Doporučujeme všem klubům
návštěvu těchto stránek a také případně doplnění a kontaktních údajů
a vašem klubu. |
|
|
|
|
|
|
|